4حرکت برای جمع کردن حواس
4حرکت برای جمع کردن حواس

4حرکت براي جمع کردن حواس...

درحال درس خواندن ناگهان ياد چشم ها به گوشه اي خيره مي شود و به طور کل تمام آنچه از درس خوانده شده بود ذره ذره به ديوار خالي روبرو پرتاب مي شود. 

 
بعد از چند دقيقه با يک شوک از اين حالت خارج که مي شوي تازه متوجه عمق قضيه خواهي شد که چقدر از دنيا دور شده بودي. همه اين موارد ناشي از نبود تمرکز است که معلوم نيست چرا هميشه مانند ماهي از دست ما ليز مي خورد و راه خودش را پيش مي گيرد. 

 
کلاس هاي بسياري براي رسيدن به اهداف تمرکزي وجود دارد که شرکت در آن ها شايد موثر باشد اما همه چيز بارديگر به سراغ خودتان مي آيد که آيا قصد داريد کمي بيشتر حواستان را در زندگي جمع کنيد يا خير؟ اولين گام هاي اين موضوع را با هم آهسته بر مي داريم اما رعايت کردن اين موارد تنها در صورت مداومت مي تواند حاس شما را جمع تر کند.

  1- با موبايل قهر کنيد :در اولين گام براي تمرکز کمي هم از بهترين دوستتان که هميشه با صداهاي مختلف پيامک وزنگ تنها حواستان را پرت مي کند قهر کنيد. موبايل وسيله اي بسيار عالي براي ارتباط است اما گاهي رشته ارتباط سلول هاي مغز را پاره هم مي کند. مواقعي که قصد تمرکز داريد سعي کنيد تلفن همراه تان خاموش باشد. پس از تمرکز کامل و حداقل يک ساعت بعد براي چند دقيقه تلفن را روشن کنيد. 

  2- برنامه تعيين کنيد: براي هر کاري به فراخور زماني که نياز دارد برنامه تعيين کنيد. برنامه ريزي در اين جا بدين معناست در زمان هاي مشخص به هيچ چيز ديگري به جز آن کار که قصد انجامش را داريد فکر نکنيد. در صورت خطا و به قول معروف زيرآبي رفتن حتما يک جريمه براي خودتان تعيين کنيد. 

  3- خودتان را درگير کنيد: در کلاس درس و يا هنگام کار اگر تمرکز کافي نداريد خودتان را  درگير محيط کنيد. اگر نمي توانيد تمرکز روي درسي که گفته مي شود داشته باشيد سريع دفتري از کيف خارج کنيد و تنها آنچه به روي تخته هست دقت کنيد پس از آنکه تخته را کاملا يادداشت کرديد حتما تمرکز شما بيشتر مي شود هر بار خودتان را بيشتر دور از کلاس حس کنيد. 

  4-تصوير سازي کنيد: برخي مواقع افراد با ورود به يک محيط جديد يا ديدن يک فرد سريع حواس پرت شده، همه چيز را از ياد مي برند. اگر از اين دسته افراد هستيد براي خودتان تصوير سازي داشته باشيد براي مثال محيط جديد را در نظر بگيريد و نشانه اي براي خود تعيين کنيد که با ديدن آن ياد حوا پرتتان بيافتيد و سريع تمرکز خودتان را بيشتر  کنيد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: علمي، دوم تجربي، ،
:: برچسب‌ها: حواس, جمع کردن حواس, علمی,
نويسنده : zahra